ordenklick

Mitt liv lite mer ocensurerat ...

Känslorna svallar över.

Publicerad 2012-06-15 09:15:49 i Allmänt,

Just nu känner jag mig helt uppfylld av känslor.
Förutom min otroliga ständiga längtan att bli gravid och få ha en egen liten tös eller pojk, så är det sådana otroliga känslor för min fästman. Det har verkligen gått upp och ner den senaste tiden men nu känns det som att vi går emot ljusare tider dock ännu ovissa.

Jag såg till att vi verkligen fick prata ut en gång för alla.
Kändes att det verkligen behövdes.
Kändes som vi hamnat i någon sorts osäkerhet med varandra och att vi då behövde få klarhet i saker och ting.
Kändes att det inte fungerade att prata direkt efter det har hänt något.
Blir mest bara trösta att varandra utan att komma någonstans med problemet.
Dessutom är det oftast alldeles innan vi ska sova, då min käre fästman redan halvsover.
Så ja, vi kommer ingen vart.
Så det var verkligen skönt att vi fick reda ut ett och annat.
Nu vet jag att vi är på väg åt samma håll, att vi vill lösa alla problem som kan komma upp under vägen.
Att vi är öppna för lösningar som kanske inte är vad vi egentligen tänkt oss ifrån början.
Det blev som en nystart.
En friskt vårbris som lyfter upp humöret till nya höjder.

Vår relation är mycket bättre nu.
Vi hjälps åt, visar uppskattning och närhet.

En annan sak som gör att jag blir på bättre humör är ju såklart
att vi snart ska åka upp till min familj, släkt och vänner.
Ska bli så otroligt roligt att träffa alla igen.
Var på tok för länge sedan.
Ska även förhoppningsvis få träffa mitt syskonbarn.
Jag har tom köpt lite kläder åt henne, är ju ett måste!

Sen ska jag träffa min underbara vän som jag inte sett på över ett år nu.
Galet länge med andra ord.

Men när jag tänker efter så är det många jag inte träffat på över ett år.
För många.

Men det ska bli skönt med en lite längre vistelse "hemma".
Hela 9 dagar!!!
Saknaden är stor kan jag lova.

Nu hoppas jag på att både jag och Erik kan få jobb någonstans lite närmare min föräldrar,
så vi kan besöka dem oftare.
Kanske tom bara över dagen.
Skulle vara skönt att slippa planera så mycket för att kunna träffa ens familj och släkt.

Men som det verkar så är iaf min käre fästman inne på att flytta till Uppsala.
Det blir ju då betydligt mycket närmare.
Vi får hoppas på det.

Snart ska jag iaf ner på stan för att visa lite intyg och betyg för AF.
Ska bli skönt att få det överstökat.

/Moi

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ordenklick

Bollnästjej som hittade kärleken i Karlstad via nätet. Flyttade dit och har nu ett underbart liv tillsammans med min fästman/sambo och katt. Här kan ni läsa om allt som händer i mitt liv. Mina framtidsplaner, händelser i mitt liv, stora som små.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela